PETUA Cara Cari Driver Printer pada PC anda
Kamis, 28 Juli 2016
Windows 7 dapat memasang pemacu bagi kebanyakan pencetak secara automatik apabila anda menyambung ke komputer perniagaan anda.
Walau bagaimanapun, jika Windows 7 tidak boleh memasang driver untuk
pencetak anda dan anda secara manual memuat turun mereka ke komputer
anda, anda perlu menunjukkan wizard Add Printer kepada pemandu pada
pemacu keras anda.
Langkah 1
Pelancaran Windows Explorer, pergi ke folder yang mengandungi fail
pemandu, klik kotak alamat di bahagian atas dan tekan "Ctrl-C" untuk
menyalin laluan ke folder yang ke clipboard.
langkah 2
Klik Mula, jenis "menambah pencetak" dalam kotak carian dan klik
"Tambah pencetak" item dalam bahagian Panel Kawalan hasil carian untuk
melancarkan wizard Tambah Pencetak.
langkah 3
Klik "Tambah pencetak tempatan" butang dan kemudian klik butang "Next" untuk menggunakan port lalai.
langkah 4
Klik butang "Have Disk" untuk membuka Pasang Dari tetingkap Disk.
langkah 5
Klik butang "Browse" untuk membuka tetingkap pelayar fail, pilih jalan
yang dalam "fail Copy pengilang dari" medan dan tekan "Ctrl-V" untuk
menggantikannya dengan laluan kepada pemandu.
langkah 6
Klik "OK" untuk memilih jalan. Windows mengesan pemandu hampir serta-merta dan memasang pencetak.
langkah 7
Ikut arahan pada skrin anda untuk menyelesaikan memasang pencetak.