PETUA Cara Cari Driver Printer pada PC anda

Kamis, 28 Juli 2016
Windows 7 dapat memasang pemacu bagi kebanyakan pencetak secara automatik apabila anda menyambung ke komputer perniagaan anda. Walau bagaimanapun, jika Windows 7 tidak boleh memasang driver untuk pencetak anda dan anda secara manual memuat turun mereka ke komputer anda, anda perlu menunjukkan wizard Add Printer kepada pemandu pada pemacu keras anda.

Langkah 1

Pelancaran Windows Explorer, pergi ke folder yang mengandungi fail pemandu, klik kotak alamat di bahagian atas dan tekan "Ctrl-C" untuk menyalin laluan ke folder yang ke clipboard.

langkah 2

Klik Mula, jenis "menambah pencetak" dalam kotak carian dan klik "Tambah pencetak" item dalam bahagian Panel Kawalan hasil carian untuk melancarkan wizard Tambah Pencetak.

langkah 3

Klik "Tambah pencetak tempatan" butang dan kemudian klik butang "Next" untuk menggunakan port lalai.

langkah 4

Klik butang "Have Disk" untuk membuka Pasang Dari tetingkap Disk.

langkah 5

Klik butang "Browse" untuk membuka tetingkap pelayar fail, pilih jalan yang dalam "fail Copy pengilang dari" medan dan tekan "Ctrl-V" untuk menggantikannya dengan laluan kepada pemandu.

langkah 6

Klik "OK" untuk memilih jalan. Windows mengesan pemandu hampir serta-merta dan memasang pencetak.

langkah 7

Ikut arahan pada skrin anda untuk menyelesaikan memasang pencetak.
ads
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar test