Bagaimana Membuat Lembaran Cover Faks dalam Word

Kamis, 28 Juli 2016
Hari-hari yang menunggu tidak begitu sabar dengan mesin faks jeritan sebagai jet kertas dipenuhi kawasan sekitar ia boleh lama berlalu, tetapi anda masih boleh mendapati diri anda kadang-kadang perlu untuk menghasilkan faks. Salah satu manfaat ini kacukan kertas elektronik termasuk meninggalkan diri jejak kertas untuk penyimpanan rekod. Anda boleh menggunakan program yang sama anda gunakan untuk menaip maklumat yang anda kira-kira untuk faks untuk mewujudkan kunci penutup faks. Dengan salah satu template cepat disesuaikan Microsoft Word, anda akan berada dalam perjalanan anda untuk Inter- atau keluar-of-office komunikasi.

Langkah 1

Pelancaran Word dan klik tab "File". Klik "Baru."

langkah 2

Klik dua kali pada butang "Faks Penggunaan" di tengah-tengah skrin "Templat Available". Tatal melalui pilihan Faks sesuatu yang paling sesuai dengan perniagaan anda. Tidak boleh ada seorang wakil faks organisasi anda, tetapi semua template faks Word boleh sepenuhnya disesuaikan. Klik dua kali faks untuk memilih. Selepas beberapa ketika, template Faks terbuka dalam tetingkap Word baru.

langkah 3

Klik kursor ke dalam medan teks yang pertama pada bentuk faks, yang mungkin menjadi "Syarikat", "nama anda" atau "Dari." Jenis maklumat yang sama.

langkah 4

Tekan "Tab" kunci atau seret kursor ke kawasan seterusnya untuk memasukkan maklumat lanjut, seperti nombor anda pulangan faks, alamat e-mel atau tarikh faks.

langkah 5

Teruskan menaip maklumat sehingga sebahagian lanjut atas laman Faks selesai.

langkah 6

Tukar teks pratetap pada Faks dengan menyerlahkannya dan menaip di atasnya. Sebagai contoh, jika template berkata "Kerana," highlight dan jenis "Kepada" di atasnya, setiap keutamaan anda.

langkah 7

Menambah logo syarikat anda ke laman Faks dengan mengklik tab "Insert". Klik butang "Picture". Semak imbas ke fail logo dan klik dua kali namanya. Apabila logo muncul di faks, seretnya ke kedudukan yang anda inginkan. Ini adalah cara yang ideal untuk menyesuaikan Faks dengan fail grafik gambaran syarikat, monogram atau tandatangan digital.

langkah 8

Klik ke dalam kawasan teks utama. Taip teks untuk faks. Untuk memastikan fax yang satu halaman, anda mungkin perlu untuk memanipulasi rupa teks ini. Menyerlahkannya dan menggunakan opsyen di bawah "Font" dalam tab "Home" untuk mengecilkan teks atau menukar fon.

langkah 9

Klik dua kali pada mana-mana elemen pada template yang berwarna, seperti butiran reka bentuk di sekitar tepi, sempadan atau grafik dimasukkan. Apabila tab merah jambu "Alat Gambar" baru muncul, klik butang "Warna Semula" pada reben. Klik "Skala Kelabu." Langkah ini adalah pilihan, tetapi menghalang faks anda dari menggunakan sehingga dakwat berwarna pada akhir penerima.

langkah 10

Klik tab "File" dan klik "Save As." Taipkan nama untuk fail faks dalam "Nama fail" dan klik butang "Simpan".

Rujukan

ads
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar test