ini Sebab-sebab Printer Jamming di pejabat anda

Kamis, 28 Juli 2016
Jika pencetak pejabat anda membangunkan tabiat kertas jem, kegusaran cenderung misfeeds yang boleh mengalih perhatian anda daripada produktiviti harian. Untuk mengubati kesesakan dan kembali peralatan anda untuk tingkah laku yang lebih baik, mulakan dengan belajar untuk mengesan dan mencegah beberapa punca yang mencetuskan kesesakan kertas di tempat pertama. Sebaik sahaja anda tahu apa yang perlu mencari dan apa yang perlu dilakukan mengenainya, anda boleh menghabiskan lebih banyak masa bekerja dan kurang masa bekerja di pencetak anda.

kelembapan

Mengawal kelembapan dalam persekitaran pejabat anda boleh membuat sumbangan besar kepada kelakuan baik peranti output anda. Kelembapan menjadikan liut kertas dan menyebabkan kepingan melekat bersama-sama, menyebabkan kesesakan yang boleh berterusan sepanjang keseluruhan jumlah besar kertas. Setelah kertas menarik kelembapan, prestasinya boleh berubah selama-lamanya. Jika pejabat anda mengalami masalah kelembapan, pertimbangkan untuk menambah peralatan penyahlembapan di mana anda menyimpan bekalan percetakan anda.

Paper Thin

Bargain jenama kertas percetakan kelihatan seperti kurang penjimat kos apabila ia kesesakan berulang kali dan memaksa anda untuk menghabiskan lebih banyak masa penjelasan cadar koyak daripada dokumen percetakan. kertas yang paling murah tidak mempunyai ketebalan yang perlu untuk memberi makan bersih melalui jalan percetakan, terutama pada pencetak laser. Apabila anda menggabungkan kertas nipis dengan haba dan daya tarikan yang terlibat dalam mendapatkan kunci dari dulang input untuk selesai output, hasilnya boleh menampilkan lebih kecewa daripada kejayaan.

Beban rendah

Pencetak biasanya jem apabila dulang input mereka habis bekalan. Mekanisme yang plucks lembaran satu daripada dulang berbuat demikian dengan kejayaan kurang apabila ia cuba untuk merebut salah satu daripada beberapa helaian terakhir daripada apabila dulang masih memegang beban yang tegas disusun. Membuat tabiat mengisi dulang input secara teratur dan pemantauan tahap kertas, terutama apabila anda memproses projek percetakan lebih lama daripada biasa.

Lembaran Crooked

Apabila anda memuatkan dulang kertas yang memegang 100 atau 200 kepingan dari pakej 500 kepingan, ia adalah hampir mustahil untuk menarik keluar betul-betul nombor yang anda perlukan. Apabila anda menambah rumpun sedikit kertas untuk mengisi kapasiti penuh dulang, anda meningkatkan peluang memasukkan satu atau lebih kepingan sedikit off sistematik. Sebagai mekanisme kertas suapan plucks helaian bengkok daripada dulang input, mereka masukkan laluan kertas daripada penjajaran dan menyebabkan kesesakan kertas. Masa yang anda ambil untuk memuatkan pencetak dengan teliti berbaloi. Anda akan mendapat prestasi kertas lebih baik jika anda kipas, atau riffle, satu hujung timbunan kunci untuk melonggarkan sebarang melekat disebabkan oleh berat pakej kertas disusun di atas satu sama lain.

Kertas koyak

Jika anda mengosongkan kesesakan kertas dan terlepas sudut robek atau jalur koyak, anda hanya memakai jalan kepada pencetak sehingga anda mengeluarkan mayat kunci yang anda fikir anda menarik diri. Elakkan yanking keluar kesesakan kertas, walaupun masa hell mereka amat menggusarkan anda, kerana meletakkan kertas di bawah ketegangan menggesa terkoyak selanjutnya. Paling penting, jangan Jab pada lembaran tersekat dengan pen atau pensil, atau dipotong sebahagian daripadanya mati dan bukannya mengeluarkan lembaran yang utuh.
ads
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar test