Bagaimana untuk Feed Kertas dalam Printer untuk Pemula

Kamis, 28 Juli 2016
Apabila anda bersedia untuk mencetak dokumen perniagaan yang penting, mengambil masa untuk menyediakan dan betul meletakkan helaian dalam dulang kertas pencetak boleh membantu anda mengelakkan kesesakan kertas menjengkelkan. Jika pencetak anda menerima lembaran alatan yang tidak standard, seperti notecards mengumumkan rumah terbuka syarikat anda, anda juga boleh memberi makan kertas secara manual melalui dulang pelbagai guna atau slot manual, selalunya terletak di bahagian atas penutup debu dulang ini.

Paper Tray

Langkah 1

Kuasa pada pencetak anda. Mengeluarkan apa-apa kertas lama atau debu dari dulang kertas. Jika dulang boleh ditanggalkan, anda boleh menanggalkan dulang sebelum memuatkan kertas. Jika pencetak anda berfungsi dengan dulang kertas saiz yang berbeza, seperti surat standard (8.5 oleh 11 inci) atau undang-undang (8.5 oleh 14 inci), pastikan anda mempunyai dulang yang betul untuk sepadan dengan saiz helaian anda.

langkah 2

Pegang helaian dalam kedua-dua tangan, dan kemudian kipas atau riffle kunci untuk memisahkan sebarang cadar berpaut yang boleh jem pencetak anda.

langkah 3

Letakkan helaian dalam dulang kertas dalam orientasi yang betul. Sebagai contoh, jika dulang kertas yang ada di hadapan pencetak, kelebihan lembaran yang berukuran 8.5 inci akan mungkin roll ke dalam pencetak pertama. Pastikan bahagian yang betul menghadap ke atas, seperti lembaran label pelekat atau kepala surat. Lembaran harus meletakkan kuasa dua dan tahap.

langkah 4

Laraskan kertas dulang ini memberi petunjuk ke sempadan satu atau lebih tepi lembaran. Jika dulang mempunyai penutup habuk, mengurangkan perlindungan ini. Jika dulang terpisah daripada pencetak, berhati-hati memasukkan dulang ke dalam pencetak.

langkah 5

Klik pilihan-pilihan pilihan untuk program dokumen anda. Sebagai contoh, klik tab "Fail" pada Microsoft Word 2010 riben perintah, dan kemudian klik "Cetak" untuk pratonton dokumen anda. Test cetak hanya satu lembaran dengan memasukkan "1" dalam kotak Salinan dan "1" dalam kotak Halaman. Klik pilihan dalam seksyen Tetapan. Klik "Properties Printer" untuk membuka kotak dialog dengan pilihan untuk memperincikan kerja cetak untuk keupayaan pencetak tertentu anda. Akhir sekali, klik "Cetak."

langkah 6

Mengoreksi satu cetakan anda untuk memastikan memaparkan kandungan dengan betul. Membuat pelarasan, seperti mengubah orientasi kertas di dulang, sebelum meneruskan Cetak arahan untuk bersaing tugas anda.

Manual Feed atau Serbaguna Dulang

Langkah 1

Letakkan satu sehelai kertas di atas dulang pelbagai guna atau slot manual. Letakkan canggih helaian sejauh ke dalam mesin yang anda boleh tanpa lengkokan helaian.

langkah 2

Laraskan panduan kertas untuk sedikit lebih luas daripada lebar helaian anda. Elakkan jamming panduan terhadap dua belah kertas.

langkah 3

Klik pilihan untuk program dokumen anda, dan kemudian klik "Cetak." Kandungan tersebut mestilah memaparkan dengan jelas dan dengan betul sejajar.

Petua

  • Kertas alatan yang tidak mungkin memerlukan perubahan dalam suasana kertas pada menu paparan pencetak anda. Rujuk kepada manual pencetak anda untuk saiz kertas atau jenis kertas.
  • Jangan sekali-kali melebihi muatan dulang kertas. Walaupun dulang kertas anda mempunyai kapasiti maksimum 500 kepingan, memasukkan sedikit lembaran untuk membolehkan pelepasan tambahan dan mengelakkan kesesakan yang boleh mengganggu cetakan berbilang halaman.
  • Sesetengah pencetak termasuk lanjutan dulang output untuk menangkap lembaran yang dicetak dan menghalang mereka daripada tumpah ke lantai.
  • Jika kesesakan kertas, membaca panel paparan pencetak untuk sebarang maklumat. Matikan pencetak dan mencabut kord kuasa sebelum mencuba untuk mengeluarkan kertas. Sentiasa rujuk kepada arahan pencetak untuk membantu anda mengeluarkan kertas di lokasi yang tertentu, seperti berhampiran penutup belakang atau dalam penggelek dengan kartrij dakwat.
  • Kertas tertentu mempunyai masalah makan melalui pencetak, jadi jika boleh, bekerja dengan kertas standard untuk membantu memastikan kerja percetakan lancar.
  • Beritahu rakan-rakan anda, anda bersedia untuk mencetak supaya kerja-kerja percetakan mereka tidak mencetak pada cadar anda.
ads
0 Comments

0 komentar:

Posting Komentar test